+385 (0)1 58 11 196 info@event-horizon.hr

Digitalna transformacija

by | Sep 18, 2017 |

Sve do nedavno, u manjim se poslovnim sustavima nije toliko obraćala pozornost na uvođenje specifičnih informatičkih tehnologija u smislu podrške proizvodnji i praćenju tijeka svih procesa. Takva rješenja bila su rezervirana za velike proizvodne tvrtke, te industrije koje bez njih ne mogu funkcionirati. Za one koji nisu upoznati, najpoznatiji su Microsoftov Vison, SAP, NetSuite i drugi.

Male tvrtke (do 100 zaposlenih), koriste naravno IT sustave koji im prirodno prema vrsti njihove djelatnosti ulaze u nužni dio poslovanja. Obično se radi o nekom specifičnom softveru vezanim za stroj koji koriste, dok je interni sustav vođenja klijenata, računovostvo i ostala dokumentacija podržana većinom  uz Microsoft Office paket.

Kada govorimo o gore opisanom principu vođenja poslovanja, to su obično kombinacije dokumenata koji se sastoje puno datoteka excel tablica, word dokumenata, dijeljenih i nedijeljenih foldera, zatim tisuće email poruka u kojima su sadržani dijelovi projekata (slike, dokumentacia i sl.).

Svaka tvrtka zatim ima interno postavljen sustav kolanja dokumenata, u smislu “zna se tko kada kome nesto šalje” , kakva je dinamika nekih izvještaja, gdje što treba spremiti, je li neki podatak bitan pa da netko drugi ima pristup njemu i slično. Sve navedeno bi trebao svaki zaposlenik precizno pratiti i postupati po proceduri, kako bi sve savršeno funkcioniralo. Problem nastaje što je ovdje ljudski faktor kao i uvijek, veliki čimbenik u postizanju učinka. Skraćeno, vrlo rijetko se nalaze poslovna okruženja u kojima svaki zaposlenik ispoštuje sva pravila internog kolanja dokumenata. Problematika zapošljavanja novog zaposlenika koji to sve mora “pohvatat” isto naravno postoji.

Sve polazi od sustava managmenta gdje neki voditelji polažu velik značaj u opisanu problematiku, pa vrlo dobro vode i zahtjevaju preciznost od svojih djelatnika. U drugom slučaju, postoje “opušteniji” voditelji koji sami puno toga rade po ustaljenoj metodi. U takvim sustavima ne postoji ni interno jasno zadan sustav kolanja dokumenata ni praćenje proizvodnje ili poslovanja, pa zaposlenici često sami određuju kako će se i što odraditi.

Vratimo se na praćenje proizvodnje. Zašto svaki poslovni sustav, pa i oni manji, imaju benefit od uvođenja IT tehnologija ovog tipa.

Ako promatramo bilo koji poslovni sustav, bilo da je proizvodnja ili pružanje usluga, možemo ga gledati kao manji organizam koji raste kroz vrijeme ovisno o kapacitetu opterećenja i kompleksnosti zadataka koje mora obavljati. Svaki sustav u nekom trenutku dosegne točku koja predstavlja određeni vrh ili ispunjenje kapaciteta u zadanim okvirima. Nakon toga, potrebno je uvoditi neke promjene. Bilo da se zapošljavanju novi ljudi, kupuju strojevi, otvara novi pogon i sl. Tako je i s uvođenjem informatičkih tehnologija u svrhu praćenja proizvodnje. Odluka o uvođenju može biti krucijalna za daljnji tijek razvoja tvrtke. Zašto je to tako?

Svaki poslovni sustav kroz svoj razvojni tijek generira hrpu događaja i podataka koji se mogu kasnije promatrati. Ako smo ih pravilno prikupljali i analizirali, možemo donositi kvalitetne poslovne odluke. Ako mi u svojem poslovnom sustavu imamo implementiranu tehnologiju koja nam omogućava da pratimo u svakom trenutku sto se događa u pogonu, postižemo svojevrsni kontroling i preciznost koja nam u pravilu donosi izvrsnost.

Danas su dostupni mnogi alati koji su vrlo fleksibilni u smislu prilagođavanja vrsti industrije, tipu poslovanja, broju zaposlenika, njihovoj raspodjeli i zadacima koje obavljaju.

Ti alati su web i mobilne aplikacije, te nove tehnologije koje osim softvera, uključuju i hardverske komponente kojima se lako barata (bežićni prijenos podataka, NFC RFID čitači…), a vrlo su rasprostranjene u inozemnim tvrtkam, te gotovo nepoznate u Hrvatskoj.

Ako imate manju tvrtku u kojoj možete prepoznati gore opisanu problematiku, razmislite kako bi vam implementacija ovakve tehnologije mogla pomoći u vođenju vašeg sustava. Uz pomoć tehnologije ovog tipa, dobivate uvid u trenutno stanje u pogonu. Primjerice: izvršenje pojednog radnog naloga, tko radi na njemu, koja je faza isporuke, koji alati, strojevi i inputi su u planu za korištenje. Koji su rokovi izvršenja te analitika svih parametara. Sustavi predviđaju i upozoravaju na neke kritične tocke koje se zadaju. Time se postiže manji rizik od grešaka i smanjuju se zastoji, odnosno gubici.

Svaka promjena koja se dogodi, bilježi se u stvarnom vremenu nastajanja te je dostupna u svakom trenutku korisnicima sustava na njihovim mobilnim uređajima ili web aplikacijama. To znači da iz bilo kojeg mjesta gdje se nalazili, imate uvid u vaše poslovanje.

U sljedećem blogu ćemo detaljnije opisati o kojoj se tehnologiji radi, kakve su funkcionalnosti i karakteristike.

0 Comments

info@event-horizon.hr

+385 (0)1 58 111 96

Savska 41, Zagreb