+385 (0)1 58 11 196 info@event-horizon.hr

Što je to Internet of things – Internet stvari?

by | Oct 4, 2017 |

Internet of things ili Internet stvari, pojam je koji se pojavljuje sve češće u svakodnevnom životu. Kratko ćemo opisati o čemu se radi te objasniti zašto su predviđanja kako će ova tema u bližoj budućnosti postati dio svakodnevnice. Pojednostavljeno, Internet stvari čini raspon modernih tehnoloških uređaja koji su spojeni na internet te spojeni međusobno, i takvi nam služe kao alat u svakodnevnom životu.

To su uređaji koje koristite svakodnevno, primjerice pametni telefoni, pametni satovi, kartice, razni mjerni uređaji, senzori, uređaji koji su dio kućanstva od bijele tehnike, do raznih “gadgeta”, slušalica i slično. Oni međusobno komuniciraju putem različitih komunikacijskih kanala (bluetooth, wifi, NFC, RFID) te se kroz razne aplikacije proširuje njihova namjena.

Predviđa se da će do 2020. povezano biti 26 miljardi uređaja u Internetu stvari. Internet stvari u vritualnom svijetu daju bezbroj mogućnosti. Povezanost možemo razvrstati u tri osnovne kategorije:

f

1. Korisnik - Uređaj

g

2. Uređaj - Uređaj

f

3. Korisnik - Korisnik

Senzori za lokaciju, kretanje, vrijeme (tlak, temperaturu, vlagu), informacije o raznim utjecajima iz okoline, mogu kroz Internet stvari biti dostupne u svakom trenutku.

Ako ste poduzetnik, možete iskoristiti Internet of things u raznim implementacijama te tako postići bolje rezultate, optimizaciju vaših procesa i bolju analitiku. Svakodnevne odluke koje se donose, rezultat su vještina i iskustva kroz pravilno tumačenja brojnih informacija.

Iz toga proizlazi da je nužno imati kvalitetnu strategiju prikupljanja informacija. Svaka strategija koja se provodi interno u tvrtkama ima svoj rezultat. Međutim, korištenjem naprednih tehnoloških rješenja, taj se rezultat može mnogostruko poboljšati. Ovdje dolazi tema Internet stvari u tvrtki.

Predviđanja Cisco IT korporacije pokazuju da će poduzetnici implementacijom Internet stvari u svoje poslovanje doseći velike benefite te povećanje prometa, a ono se može prikazati kroz pet osnovnih područja uporabe Internet stvari u poslovnom okruženju:

1. Inovativna rješenja koja ubrzavaju plasiranje proizvoda na tržište

2. Bolja iskorištenost materijala i strojeva – smanjivanje troškova

3. Produktivnost zaposlenika – kako tko radi

4. Logistika i transport – optimalno kretanje robe, sljedivost

5. Klijenti i njihovo korisničko iskustvo – personalizacija usluge

Inovativna rješenja koja ubrzavaju plasiranje proizvoda na tržište

Web trgovine na pametnim telefonima koje su unaprijeđene raznim alatima kao što su virtual reality naočale. Prikaz predmeta koji se kupuje iz raznih perespektiva, instant projekcije pojedinih vrsta usluga (arhitekti, dizjan interijera, automobili, namještaj). Prikaz nove frizure na vašem licu ili odjeće. Uređaj koji se koristi ima svoju marketinšku funkciju pomoću koje se može promovirati proizvod ili usluga.

Bolja iskorištenost materijala i strojeva – smanjivanje troškova

Ovo područje daje odgovor na pitanje : kako nastaju pametne tvornice?  ERP-ovi i srodni softveri za praćenje proizvodnje koji uključuju brojne uređaje kao što su senzori za kretanje, temperaturu, prepoznavanje količine, identifikaciju artikala i slično. Softverska podrška uz machine learning koncept, odnosi na softvere koji  sadržavaju aplikacijske modele koji koriste umjetnu inteligenciju kreiranja algoritama na temelju dobivenih podataka. Time dobivamo predikcijske funkcionalnosti softvera. Tehnologija prikupljanja podataka pomoći Internet stvari omogućava stalni priljev novonastalih događaja koji se prema zadanim parametrima pretvaraju u informacije koje postaju ključne za donošenje poslovnih odluka. Ako svaki podatak koji nastaje, dolazi u pravom trenutku do korisnika, odluke kojima se usmjerava poslovanje postaju brže i preciznije.

Produktivnost zaposlenika – kako tko radi

Svaki zaposlenik ima svoj skup vještina koja se kroz određeni radni vijek u  svakom poslovnom sustavu iskristalizira i „izbrusi“. Kako bi optimizirali procese i kreirali kvalitetnu strategiju radnih pozicija, Internet stvari mogu pomoći u prikupljanju korisnih podataka o efikasnosti zaposlenika.

Logistika i transport – optimalno kretanje robe, sljedivost

Svaka tvrtka ima u svojoj viziji povećanje izvrsnosti. Ipak, ponekad je teško postići određene ciljeve u kvaliteti, zbog mnogih promjenjivih faktora koji utječu na poslovanje. Sljedivost materijala, artikala i povijest kretanja često je vrlo bitan faktor u kojem je potrebno postići dobar kontroling kako bi isporučeni proizvod na kraju sadržavao zadovoljavajuću kvalitetu. U prehrambenoj industriji sljedivost hrane je mjera koja je nužna zbog same osjetljivosti proizvoda, međutim i u drugim industrijama je nužan detaljan kontroling poslovnih procesa.

Klijenti i njihovo korisničko iskustvo – personalizacija usluge

Spomenuli smo već naočale za virtualnu stvarnost. Tu su alati kao što su pametni satovi, pametne kartice, senzori na uređajima u kućanstvu (hladnjaci, aparati za kavu), cijeli raspon alata koji čini koncept „pametne kuće“ . Primjerice, NFC čipovi unutar domova koji mogu biti postavljeni na razne lokacije i programirani tako da olakšavaju mnoge kućne postavke. Prislonom mobilnog uređaja na čip, otvara se mobilna aplikacija koja daje mogućnost moderiranja temperature, postavljanje naknadnog uključivanja nekog uređaja, dnevnu dinamiku pomicanja roleta (kad niste kod kuće), kontrolu rasvjete i ostalo. Omogućava otvaranje i zatvaranje tendi, garažnih vrata. Pametne korisničke kartice i kartice povjerenja koje su vezane za aplikaciju koju pružatelj usluge nudi. Ubrzava plaćanje neke usluge ili proizvoda, te nudi razne pogodnosti za korisnike.

Ako ste poduzetnik koji se bori za svoje mjesto na tržištu te nastoji povećati promet i smanjiti troškove, nedvojbeno je važno posvetiti se ovoj temi i odlučiti na koji način uključiti pametne uređaje i softversku podršku u svoje poslovanje.

0 Comments

info@event-horizon.hr

+385 (0)1 58 111 96

Savska 41, Zagreb